3 Haziran 2015 Çarşamba

Güneşten korunmak...


Herkese tekrar merhaba...

Yaz aylarına yavaşça girdiğimiz bugünlerde, güneşin zararlı etkilerinden korunmak şart! Aslında sadece yazın değil, 4 mevsim bu etkilere karşı kendimizi korumamız lazım. Yaz ayları sadece biraz daha özen gerektiriyor.

Ben güneş koruma faktörlü ürünler kullanmaya 20'li yaşlarımda başladım. Kısacası biraz geç başladım... Yine de çok şükür ki güneş lekelerim en azından yüzümde sadece burnumda çil olarak mevcut. Aslına bakarsanız, seviyorum da onları :-) Bu lekeler yazın biraz daha koyulaşıyor, kışın zamanla soluyor. Ama yaş ilerledikçe, cilt yenilenmesi de yavaşlamaya başlıyor. Bu lekeler koyulaşıyor, büyüyor ve öylece kalıyor... Güneş koruması kullanmayanlarda gözle görülür bazen de gözle görülmez lekeler ve hasarlar oluşuyor. Bu gözle görülmez lekeler ve hasarlar yaşlandıkça cilt yüzeyine çıkmaya ve daha da belirginleşmeye başlıyor. 

Ben tabi ki bu konuda uzman değilim. Bu işin kimyası, biyolojisi nedir bilmiyorum ama bildiğim şey güneşin bu etkilerine karşı dikkatli olmam gerektiği. :-) Tabi bunu sadece bir güzellik unsuru olarak değil de, aynı zamanda bir sağlık unsuru olarak da görmek lazım.. Güneş ışınları bir dereceye kadar bizim için faydalı olsa da fazlası da zararlı. Cilt kanseri gibi bazı hastalıkların sebeplerinin başında geliyor güneşin zararları.

Bugün sizlere benim yüzüm için kullandığım güneş koruma kremlerinden bahsedeceğim.

Benim cilt tipim tam bir karma! Alnım çok yağlı, gün içerisinde ayna ya da disko topu görüntüsü alabiliyor. :-) Burnum ve çenem de yağlı ama alnım kadar çılgın değil. T bölgem her ne kadar yağlı olsa da zaman zaman (yaz kış farketmez) küçük küçük kuru bölgeler oluşuyor. Yanaklarım ise normal, ne çok kuru ne çok yağlı. Parlamaz, kurumaz, akmaz, kokmaz. :-) Cildim genel olarak çok hassas. Göz altlarımda ve göz kapaklarımda ve de yanaklarımda egzema var, kullandığım ürünlerin içeriklerine bağlı olarak zaman zaman bunlar coşabiliyor. Şimdi kremlere bir gözatalım:

Soldan sağa: Clinique City Block Sheer SPF 25, REN Photoactive Sun Veil SPF 15,
Shiseido Ultra Sun Protection Cream SPF 50, The Face Shop Clean Face SPF 35

Clinique City Block Sheer SPF 25
Bu krem çok uzun süredir benim favorilerimden.. SPF 40 ve SPF 25  olmak üzere 2 türü var. Kış boyunca da bu kremi kullandım ve bitirdim, bunu yeni açtım. Genel olarak güneş kremlerinde olan beyaz film etkisini ortadan kaldırmak için çok hafif bir cilt tonu rengi var. Ama bu renk size çok fazla bir kapatma ya da renk vermiyor. Eğer cildiniz hali hazırda lekesiz ve pürüzsüzse, sizin için yeterli olacaktır aslında. Cildinizdeki renk farklılıklarını biraz dengeler ve ufak kapatıcı dokunuşları ile idare edebilirsiniz. Ben zaman zaman bu şekilde kullanıyorum ama genelde üzerinden ince bir pudra ile geçiyorum ki hem biraz daha kapatıcılık alayım hem yağlanmayı geciktireyim hem de kalıcılığı. Bu krem aslında bir nemlendirici değil, sadece güneş koruma özelliği var. Ama bence çok da güzel nemlendiriyor. Ben bunun kullandığım zamanlarda altına tekrar bir krem sürmüyorum. (Çok soğuk kış günleri hariç. Malum Kanada'da -40 dereceye kadar düşebiliyor hava. :-)) Ama eğer cildiniz çok kuruysa, altına başka bir nemlendirici sürmenizde fayda var. Yağ içermiyor ve yağlanmayı önleyici içeriği var. Makyaj altında çok güzel duruyor. Gözeneklerin görünümünü azaltıyor ve alnımın yağlanma durumunu dengeliyor. Bu krem kimyasal koruma sağlamıyor ve çok başarılı antioksidanlar içeriyor. 

Çok bayılıyor muyum bu kreme? Evet. Bitince tekrar koşup alıcak mıyım? Evet.  

REN Photoactive Sun Veil SPF 15
Bu kremi yaklaşık 2 senedir bitirmeye çalışıyorum. Düşük SPF'li olduğu için genelde yaz aylarında bunu kullanmıyorum. Bu krem de nemlendirici özellik taşımıyor, ben de genelde ya nemlendiricimle karıştırarak ya da nemlendiricimin üstüne kullanıyorum. Beyaz film bırakmıyor. Doğal içerikli ve antioksidan barındırıyor. Hassas ciltler için uygun olduğunu düşünüyorum. 

Çok bayılıyor muyum bu kreme? Hayır. Bitince tekrar koşup alıcak mıyım? Hayır.  --> Evet iyi krem, güzel krem de, hayatımda yeni bir çığır açmadı. Başka ürünleri de mutlaka denemeye devam ederim. 

Shiseido Ultra Sun Protection Cream SPF 50
Bu kremi ilk defa bu sene deniyorum. Sadece bütün gün dışarıda olacağım ya da yüzmeye gideceğim zamanlarda kullanıyorum. SPF 50 oldukça yüksek, doğal olarak işe giderken, otobüse binip inerken ve ofiste otururken pek ihtiyacım olmuyor. :-) Suya dayanıklı bir krem. Beyaz filmin en kralını bırakıyor. Nemlendirme özelliği bayağı yüksek. Yüze parlaklık veriyor ve ipek gibi yapıyor. Benim cildimi rahatsız etmedi. Antioksidan oranı fiyatına oranla düşük.

Çok bayılıyor muyum bu kreme? Eh. Bitince tekrar koşup alıcak mıyım? Eh. --> Evet bu da iyi krem, güzel krem de, hayatımda yeni bir çığır açmadı. Başka ürünleri de mutlaka denemeye devam ederim. Ama daha sonradan dönüp tekrar alabileceği bir ürün.

The Face Shop Clean Face SPF 35
Bu ürünü Türkiye'de bulabilir misiniz bilmiyorum, kendisi Kore menşeili bir ürün. Ben bunu geçen yaz yapısı ilgimi çektiği için almıştım. :-) İçerisinde pudra varmış gibi bir yapısı var ve ciltte neredeyse mat duruyor. Beyaz film bırakıyor ama bir süre sonra o film ciltte kayboluyor. Renkli olmamasına rağmen benim cilt tonumu da eşitlemede yardımcı oluyor. Yağsız bir krem ve parlamayı önlüyor. Benim için yeterince nemlendirme özelliğine sahip. Tekrar bir nemlendirici kullanmama gerek kalmıyor. Makyajın altında fena durmuyor ama alnımın yağlanmasını Clinique kadar iyi dengelemiyor. Çağ ağacı yağı ve aloe vera var içerisinde. Çay ağacı özleri mikrop kırma, bakterilerle savaşma ve sivilcelenmeyi önleme özelliğinden dolayı sivilceleri ciltler için tavsiye edilir. Bende zaman zaman sivilcelenme olur ve geçer. Bu yüzden bu konuda yorum yapamıyorum. Benim cildimi rahatsız etmedi. 

Çok bayılıyor muyum bu kreme? Eh. Bitince tekrar koşup alıcak mıyım? Eh. Koşarak olmasada alırım, evet.


Bu yazım baya bir uzun oldu sanırım ama umarım faydalı olmuştur sizin için. Siz hangi güneş koruma kremlerini kullanıyorsunuz? Bana tavsiyeleriniz neler olur? Bu kremler içerisinden deneyip de beğendiğini ya da beğenmediğiniz oldu mu?

En kısa zamanda tekrar görüşmek üzere...

xoxo
Gözde

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder